Med våra telefonilösningar får ni en komplett lösning för hela företagets kommunikation. Ni får en operatörsobunden växel och flexibla licenser istället för vanliga abonnemang som enkelt går att skala i takt med att er verksamhet utvecklas och förändras.
Genom att samla alla viktiga delar av företagets IT & kommunikation i en och samma lösning, kan vi skräddarsy en helhetslösning med full flexibilitet och skalbarhet efter era behov. Vi sköter kontakten med nuvarande leverantör och bistår med praktiska frågor som nummerflytt, tecknandet av nya avtal, med mera.
Traditionellt har företag vanligtvis köpt telefoner i samband med tecknande eller förlängning av abonnemang. Det kan från början se ut som ett fördelaktigt alternativ, men i praktiken så delbetalar ni telefonerna i själva abonnemanget genom förhöjda avgifter. Går en telefon sönder eller om behovet förändras under avtalstiden görs det tillägg och ändringar, vilket i slutändan ofta resulterar i krångliga avtal med olika löptider och onödiga tillägg.
När vi gör vår behovsanalys tittar vi istället på hur inköpsbehovet ser ut idag och kommer att se ut under den kommande tiden. Ni får istället ett tillgodobelopp kopplat till ett eget konto som ni kan använda för att handla telefoner och annan utrustning direkt via vår inköpsportal.
Vi kan även erbjuda ett mer omfattande serviceåtagande där vi hjälper er med allt ifrån förkonfigurering och förflyttning av gammal data till återvinning och support av era mobila enheter – Läs mer.
- Huvudnummer
- Fria internsamtal
- Koppla samtal
- Köhantering
- Automatisk telefonist
- Office 365-integration
- Kortnummer
- Prioriterade nummer
- Nummerserie
- Växelapp
- Talad hänvisning
- Extern telefonist
- Fastnätsnummer i mobilen
- Tidsstyrd svarsfunktion
- Samtalsinspelning
- Faxbrevlåda
- Statistik
- Softphone-klient
- Kontroll över växeln via datorn
Får vi en utbildning i hur vi använder växeln?
Vi erbjuder alltid en kostnadsfri utbildning för 1-3 administratörer i hur ni använder de produkter och tjänster vi levererar. Behöver ni utbilda ett större antal anställda så kan vi även göra detta mot en tilläggskostnad.
Kan vi behålla våra nummer om vi byter operatör?
Om vi tillsammans kommer fram till att det är bättre för er att byta operatör så kan ni behålla samma nummer ni har idag, oavsett om det är ett fastnummer eller mobilnummer som ska flyttas. Det kallas för att man gör en nummerportering och är något som vi hjälper er med.
Kan vi ändra och säga upp abonnemang när vi vill?
För att ni ska få en så flexibel telefonilösning som möjligt så har vi ingen bindningstid på några av våra mobilabonnemang. Det innebär att ni kan lägga till och tag bort abonnemang efter hur behovet förändras med tiden.
Varför ska vi ha en operatörsobunden växel?
Att ha en operatörsobunden växel innebär att den går att använda oavsett vilken operatör användaren i växeln har, så länge operatören har stöd för MEX-koppling (stöds av alla etablerade operatörer på marknaden). Det ger er ökad flexibilitet då ni den väsentliga delen av er telefoni inte påverkas om ni i framtiden väljer att byta operatör eller om användarna i ert företag eller systerbolag har olika operatörer.