https://officemobility.se/wp-content/uploads/sites/4/2020/11/daria-shevtsova-k_RYBedEvDw-unsplash-scaled-2.jpg

Klient som tjänst

Få full kontroll över företagets mobila enheter och lägg mindre tid på att lösa teknikproblem - Låt oss sköta det.
Öka arbetsglädjen och sänk er totala ägandekostnad

Den digitala transformationen har förändrat vårt sätt att arbeta och kostnaderna för hantering och support av datorer och mobila enheter utgör idag en större del av totalkostnaden (TCO) än själva inköpskostnaden. Med klient som tjänst hyr ni företagets IT-utrustning av oss som en tjänst istället för att köpa. Ni behöver då inte binda upp företagets kapital på hårdvara som ändå kommer tappa sitt värde inom några år.

Vi hjälper er med allt ifrån planering av inköp och finansiering till konfigurering, support och underhåll. Ni får snabb hjälp om det uppstår problem och får dessutom utökad garanti och en utbytesenhet om någonting går sönder. För datorer och bärbara enheter erbjuder vi dessutom onsite service, vilket innebär att en tekniker åker ut och utför reparationen hos er på er arbetsplats om det skulle uppstå problem inom 48 timmar i hela Norden och mellan 1–3 arbetsdagar i 97 länder runtom i världen.

När era gamla enheter sedan ska bytes ut sköter vi återvinning och förflyttning av gamla data till era nya enheter. Vi tar hand om hela hårdvarans livscykel åt er så att ni kan lägga ner tid på att driva er verksamhet och inte på att lösa teknikproblem.

Färdigkonfigurerade datorer och mobiler

Tillsammans med er kan vi fram en skiss för hur alla enheter som införskaffas genom oss ska vara konfigurerade. Vi har möjlighet att förinstallera appar, ställa in mailkonton, ordna WiFi-lösenord, lägga in nödvändiga kontakter, sätta begränsningar i telefonen med mera. Om ni sedan i framtiden vill införskaffa ny hårdvara så ser vi till att de kommer med precis samma inställningar som vi kom överens om när ni initialt lade ordern hos oss. På så vis ser vi till att tillflödet av hårdvara till företaget alltid sker smidigt och på era villkor, så ni slipper oroa er om enheterna kommer att fungera – låt oss oroa oss för det istället.

Med våra valbara tilläggstjänster får ni dessutom möjligheten till att utöka serviceomfattningen beroende på hur behovet ser ut och antalet användare ni är i ert företag. Läs mer om Mobile Device Management (MDM).

Fördelarna med våra klientlösningar:
  • Lägg inte tid på att lösa teknikstrul
  • Oroa er inte för datasäkerhet
  • Snabb hjälp om någonting strular
  • Smidig övergång mellan enheter
  • Lägre totalkostnad (TCO)
  • Livscykelhantering enligt ISO 14001
  • Full kontroll över alla enheter
  • Bind inte upp företagets kapital
  • Ha alltid den senaste hårdvaran
  • Smidig övergång mellan enheter
  • Leverans direkt till arbetsplats
  • Återvinning enligt ISO 27001
  • Reparationer på plats för datorer
Vanliga frågor om hyra:

Varför är det billigare att hyra utrustningen istället för att köpa?

Vad händer när hyrestiden tar slut?

Har ni garanti på alla produkter?

Vad händer om utrustningen ändå går sönder?

Kan jag köpa loss utrustningen?

Våra tjänstepaket

För att göra det enkelt för er har vi färdigpaketerat de tjänster vi tror ni behöver allra mest.
Ni väljer sedan vilken nivå ni vill lägga er på och kan skala efter den takt er verksamhet växer.

Digital arbetsplats

Samarbeta effektivt när ni jobbar på distans. Skapa den optimala samarbetsplattformen i Microsoft 365.

Telefoni som tjänst

Komplett kommunikationslösning för hela företaget med en operatörsobunden växel med abonnemang utan några krångliga bindningstider.

Klient som tjänst

Den framtida arbetsplatsen ställer ökad krav på mobilitet och tillgänglighet. Med vår tjänst kan ni enkelt samarbeta oavsett vart ni än befinner er.

Webb som tjänst

Allt ni behöver för att komma igång med en professionell och mobilanpassad hemsida med välproducerad innehåll. Vi sköter utveckling, drift och löpande underhåll.

Dokumenthantering

Modern lösning för företagets dokument med allt ni behöver för copyprint, fakturahantering samt digital arkivering med automatiserade processer integrerat.

Digital marknadsföring

Få potentiella kunder att hitta era erbjudanden och tjänster. Genom att öka synligheten på Google kan ni driva mer trafik till er webbplats och nå ut till fler kunder.

Leverantörer vi jobbar med
Grenke
IBM Maas360
Svea Ekonomi
Brightstar
Soluno BC
Microsoft
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Begin typing your search above and press return to search.