• Search
    Generic filters
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in excerpt
  • Support
  • Om oss
  • Kunskap
  • Kontakt
  • Search
    Generic filters
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in excerpt
  • 010-178 02 20
  • Mejla oss
  • Webshop
https://officemobility.se/wp-content/uploads/sites/4/2020/12/shutterstock_1350370946-scaled.jpg

Hårdvara som tjänst

Få snabb service och lägg mindre tid på att lösa teknikstrul. Öka arbetsglädjen och sänk er totala ägandekostnad.
Öka arbetsglädjen och sänk er TCO

Den digitala transformationen har förändrat vårt sätt att arbeta och kostnaderna för hantering och support av datorer och mobila enheter utgör idag en större del av den totala ägandekostnaden (TCO) än själva inköpskostnaden.

Med hårdvara som tjänst hyr ni företagets IT-utrustning av oss som en tjänst istället för att köpa. Ni behöver då inte binda upp företagets kapital på hårdvara som ändå kommer tappa sitt värde inom några år. Vi hjälper er med allt ifrån planering av inköp och finansiering till konfigurering, support och underhåll.

Ni får snabb hjälp om det uppstår problem och får dessutom utökad garanti och en utbytesenhet om någonting går sönder. För datorer och bärbara enheter erbjuder vi dessutom on-site service, vilket innebär att en tekniker åker ut och utför reparationen hos er på er arbetsplats om det skulle uppstå problem inom 48 timmar.

När era gamla enheter sedan ska bytes ut sköter vi återvinning och förflyttning av gamla data till era nya enheter. Vi tar hand om hela hårdvarans livscykel åt er så att ni kan lägga ner tid på att driva er verksamhet och inte på att lösa teknikproblem.

Färdigkonfigurerade datorer och mobiler

Tillsammans med er kan vi fram en skiss för hur alla enheter som införskaffas genom oss ska vara konfigurerade. Vi har möjlighet att förinstallera appar, ställa in mailkonton, ordna WiFi-lösenord, lägga in nödvändiga kontakter, sätta begränsningar i telefonen med mera. Om ni sedan i framtiden vill införskaffa ny hårdvara så ser vi till att de kommer med precis samma inställningar som vi kom överens om när ni initialt lade ordern hos oss. På så vis ser vi till att tillflödet av hårdvara till företaget alltid sker smidigt och på era villkor, så att ni slipper oroa er om enheterna kommer att fungera – låt oss oroa oss för det istället.

Med våra valbara tilläggstjänster får ni dessutom möjligheten till att utöka serviceomfattningen beroende på hur behovet ser ut och antalet användare ni är i ert företag.

Fördelar med vår lösning:
  • Lägg inte tid på att lösa teknikstrul
  • Oroa er inte för datasäkerhet
  • Snabb hjälp om någonting strular
  • Smidig övergång mellan enheter
  • Lägre totalkostnad (TCO)
  • Livscykelhantering enligt ISO 14001
  • Full kontroll över alla enheter
  • Bind inte upp företagets kapital
  • Ha alltid den senaste hårdvaran
  • Smidig övergång mellan enheter
  • Leverans direkt till arbetsplats
  • Återvinning enligt ISO 27001
  • Reparationer på plats för datorer
Vanliga frågor och svar:

Varför är det billigare att hyra utrustningen istället för att köpa?

När ni hyr utrustningen av oss ingår service och support och ni slipper
oroa er för vad som händer om enheterna slutar fungera. Ni betalar en fast avgift och har alltid den senaste hårdvaran. Er totala ägandekostnad blir därmed lägre än om ni skulle sköta allt detta själva.

Vad händer när hyrestiden tar slut?

När hyrestiden tar slut har ni möjlighet att köpa loss utrustningen till ett restvärde om cirka 5-10 %.

Har ni garanti på alla produkter?

Alla produkter är täckta av garantin under hela hyresperioden.

Vad händer om utrustningen ändå går sönder?

Går en telefon sönder får ni en utbytestelefon under servicetiden. För datorer och bärbara enheter åker en tekniker ut och utför reparationen hos er på plats.

Kan jag köpa loss utrustningen?

När hyrestiden tar slut har ni möjlighet att köpa loss utrustningen till ett restvärde som brukar uppgå till cirka 5-10 % av inköpskostnaden.

Våra tjänster

För att göra det enkelt för er har vi färdigpaketerat de tjänster vi tror ni behöver allra mest.
Ni väljer sedan vilken nivå ni vill lägga er på och kan skala efter den takt er verksamhet växer.

Digital arbetsplats

Samarbeta effektivt när ni jobbar på distans. Skapa den optimala digitala samarbetsplattformen i 365 och samarbeta enkelt oavsett vart ni än befinner er.

Telefoni och växel

Komplett kommunikationslösning för hela företaget med en operatörsobunden växel med abonnemang utan några krångliga bindningstider.

Hårdvara som tjänst

Få snabb hjälp om det uppstår problem och lägg mindre tid på att lösa teknikstrul. Öka arbetsglädjen och sänk er totala ägandekostnad.

Webb som tjänst

Allt ni behöver för att komma igång med en professionell och mobilanpassad hemsida med välproducerad innehåll. Vi sköter utveckling, drift och löpande underhåll.

Dokumenthantering

Modern lösning för företagets dokument med allt ni behöver för copyprint, fakturahantering samt digital arkivering med automatiserade processer integrerat.

Digital tillväxt

Få potentiella kunder att hitta era erbjudanden och tjänster. Genom att öka synligheten på Google kan ni driva mer trafik till er webbplats och nå ut till fler kunder.

Några av våra samarbeten
Grenke
IBM Maas360
Svea Ekonomi
Brightstar
Soluno BC
Microsoft

Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Begin typing your search above and press return to search.