https://officemobility.se/wp-content/uploads/sites/4/2020/11/daria-shevtsova-k_RYBedEvDw-unsplash-scaled-2.jpg

Digital marknadsföring

Få fler potentiella kunder att hitta erbjudanden och tjänster på nätet. Rikta er direkt till er målgrupp.
Mobilitet som tjänst

Den digitala transformationen har förändrat vårt sätt att arbeta och kostnaderna för hantering och support av mobila enheter utgör idag en större del av totalkostnaden än själva inköpskostnaden. Med mobilitet som tjänst hyr ni företagets hårdvara av oss som en tjänst istället för att köpa den. Ni behöver då inte belasta företaget genom att binda upp onödigt kapital på telefoner som ändå kommer tappa sitt värde efter 24 månader.

Vi hjälper er med allt ifrån inköp och finansiering till konfigurering, support och underhåll. Ni får dessutom utökad garanti på era enheter och en utbytesenhet om något går sönder. När era gamla telefoner sedan ska bytes ut sköter vi återvinning och förflyttning av gamla data till era nya enheter. Vi tar hand om hela hårdvarans livscykel åt er så att ni kan lägga ner tid på att driva er verksamhet och inte på att lösa teknikproblem – Smart, miljövänligt och enkelt.

Med våra valbara tilläggstjänster får ni dessutom möjligheten till att utöka serviceomfattningen beroende på hur behovet ser ut och antalet användare ni är i företaget. Läs mer om Mobile Device Management.

Förkonfiguration av enheter

Tillsammans med er kan vi fram en skiss för hur alla telefoner som införskaffas genom oss ska vara konfigurerade. Vi har möjlighet att förinstallera appar, ställa in mailkonton, ordna WiFi-lösenord, lägga in nödvändiga kontakter, sätta begränsningar i telefonen med mera. Om du sedan i framtiden vill införskaffa ny hårdvara så ser vi till att de kommer med precis samma inställningar som vi kom överens om när ni initialt lade ordern hos oss. På så vis ser vi till att tillflödet av hårdvara till företaget alltid sker smidigt och på era villkor, så ni slipper oroa er för om enheterna kommer att fungera – låt oss oroa oss för det istället.

Valbara tjänster:
  • Förkonfiguration av mobila enheter
  • Fjärrstyrning & åtkomst
  • Säkerhet
  • Utbytesenhet
  • Installation
  • Övervakning
  • Uppdatering
  • Leverans direkt till arbetsplats
  • Mobile Device Management (MDM)
  • Utökad enhetsgaranti
  • Smidig övergång mellan enheter
  • Återvinning
Vanliga frågor och svar:

Vad har ni för priser i inköpsportalen?

Vi samarbetar med ett flertal mobildistributörer på B2B-marknaden och kan erbjuda ett brett sortiment av produkter till konkurrenskraftiga priser. Varje kväll uppdateras priser och lagersaldo mot samtliga för att hitta de bästa priserna. Beroende på hur inköpsbehovet ser ut kan vi även erbjuda er ett volymbaserat ramavtal i hela webshopen.

Får vi en utbildning i hur vi använder växeln?

Vi erbjuder alltid en kostnadsfri utbildning för 1-3 administratörer i hur ni använder de produkter och tjänster vi levererar. Behöver ni utbilda ett större antal anställda så kan vi även göra detta mot en tilläggskostnad.

Kan vi behålla våra nummer om vi byter operatör?

Om vi tillsammans kommer fram till att det är bättre för er att byta operatör så kan ni behålla samma nummer ni har idag, oavsett om det är ett fastnummer eller mobilnummer som ska flyttas. Det kallas för att man gör en nummerportering och är något som vi hjälper er med.

Kan vi ändra och säga upp abonnemang när vi vill?

För att ni ska få en så flexibel telefonilösning som möjligt så har vi ingen bindningstid på några av våra mobilabonnemang. Det innebär att ni kan lägga till och tag bort abonnemang efter hur behovet förändras med tiden.

Varför ska vi ha en operatörsobunden växel?

Att ha en operatörsobunden växel innebär att den går att använda oavsett vilken operatör användaren i växeln har, så länge operatören har stöd för MEX-koppling (stöds av alla etablerade operatörer på marknaden). Det ger er ökad flexibilitet då ni den väsentliga delen av er telefoni inte påverkas om ni i framtiden väljer att byta operatör eller om användarna i ert företag eller systerbolag har olika operatörer.

Varför är det billigare att hyra utrustningen istället för att köpa?

Vad händer när hyrestiden tar slut?

Har ni garanti på alla produkter?

Vad händer om utrustningen ändå går sönder?

Kan jag köpa loss utrustningen?

Varför ska jag använda SharePoint istället för Dropbox eller Google Drive?

Var är skillnaden mellan Office 365 och Office-paketet?

Kan vi lägga till vårt befintliga domännamn i 365?

Fungerar Office 365 utan uppkoppling?

Våra tjänstepaket

För att göra det enkelt för er har vi färdigpaketerat de tjänster vi tror ni behöver allra mest.
Ni väljer sedan vilken nivå ni vill lägga er på och kan skala efter den takt er verksamhet växer.

Digital arbetsplats

Samarbeta effektivt när ni jobbar på distans. Skapa den optimala samarbetsplattformen i Microsoft 365.

Telefoni som tjänst

Komplett kommunikationslösning för hela företaget med en operatörsobunden växel med abonnemang utan några krångliga bindningstider.

Klient som tjänst

Den framtida arbetsplatsen ställer ökad krav på mobilitet och tillgänglighet. Med vår tjänst kan ni enkelt samarbeta oavsett vart ni än befinner er.

Webb som tjänst

Allt ni behöver för att komma igång med en professionell och mobilanpassad hemsida med välproducerad innehåll. Vi sköter utveckling, drift och löpande underhåll.

Dokumenthantering

Modern lösning för företagets dokument med allt ni behöver för copyprint, fakturahantering samt digital arkivering med automatiserade processer integrerat.

Digital marknadsföring

Få potentiella kunder att hitta era erbjudanden och tjänster. Genom att öka synligheten på Google kan ni driva mer trafik till er webbplats och nå ut till fler kunder.

Leverantörer vi jobbar med
Grenke
IBM Maas360
Svea Ekonomi
Brightstar
Soluno BC
Microsoft

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Begin typing your search above and press return to search.